Seminár
12. 2. 2015
Vo štvrtok 12. februára 2015 sme sa zúčastnili školenia Švajčiarske turistické inovácie inšpiráciou pre Karpatskú značku Carpathia, ktoré sa uskutočnilo v Poľskej Kombornii. Po registrácii a predstavení sa každého účastníka nasledoval seminár. Ako prvá sa predstavila Anna Perret koordinátorka projektu Redd S.A. zo Švajčiarska, ktorá nás oboznámila si činnosťou organizácie ktorú zastupuje. Tá sa venuje prezentácii a predaju tradičných výrobkov z Karpát vo Švajčiarsku. Podporuje domáce dielne, malé firmy, roľníkov, maoloobchod, služby a turizmus. Ako druhý vystúpil p. Karol Biedrzycki z Ministerstva športu a turistiky, ktorý prezentoval ochranu kultúrneho a prírodného dedičstva, dôležitosť živ. prostredia, rozvoj turizmu, financovanie stratégie, úlohy ministerstva a pod. Nasledovalo vystúpenie Piotra Luteka riaditeľa poradenskej kancelárie o konzumnej spoločnosti a výber tovaru a služieb podľa značiek. Dozvedeli sme sa aj o význame a dôležitosti značky Cartathia, ktorá propaguje 7 krajín sveta /18 mil. obyvateľstva/. Profesor Manu Broccard z Inštitútu turistiky z Univerzity v Sierre prezentoval Švajčiarske inovácia v turizme. Poukázal na dôležitosť sociálnych sieti, moderných technológii, vrátane Googlu a Youtube a ich využitie v turizme. Priblížil nám mnohé nápady a využitie netradičných služieb ako napr.: hotelové izby v lanovke, pod vodou, v mobilných kontajneroch a pod. Vysvetlil nutnosť interaktívnych máp v mobile a iných užitočných aplikácii. Predstavil nám energeticky pasívne hotelové zariadenia vysoko v horách. Navrhol využitie karty zliav v oblasti Karpát. Dawid Lasek podpredseda Združenia Karpatský Euroregión Poľsko odprezentoval Karpatskú značku a jej široké využitie v oblasti, turizmu, obchodu, kultúry, školstva, cestovného ruch ....Seminár pokračoval diskusiou na tému výstavba Karpatskej značky na základe švajčiarskych skúseností a podpisom dohôd na podporu Karpatskej značky. Po ukončení diskusie sa všetci účastníci zúčastnili spoločného obedu.