Partnerstvom k spoločnému rozvoju Európsky fond regionálneho rozvoja Prešovský samosprávny kraj

Seminár

12. 2. 2015

Vo štvrtok 12. februára 2015 sme sa zúčastnili školenia Švajčiarske turistické inovácie inšpiráciou pre Karpatskú značku  Carpathia, ktoré sa uskutočnilo v Poľskej  Kombornii. Po registrácii a predstavení sa každého účastníka nasledoval seminár. Ako prvá sa predstavila Anna Perret koordinátorka projektu Redd S.A. zo Švajčiarska, ktorá nás oboznámila si činnosťou organizácie ktorú zastupuje. Tá sa venuje prezentácii a predaju tradičných výrobkov z Karpát vo Švajčiarsku. Podporuje domáce dielne, malé firmy, roľníkov, maoloobchod, služby a turizmus. Ako druhý vystúpil p. Karol Biedrzycki z Ministerstva športu a turistiky, ktorý prezentoval ochranu kultúrneho a prírodného dedičstva, dôležitosť živ. prostredia, rozvoj turizmu, financovanie stratégie, úlohy ministerstva a pod. Nasledovalo vystúpenie Piotra Luteka riaditeľa poradenskej kancelárie o konzumnej spoločnosti a výber tovaru a služieb podľa značiek. Dozvedeli sme sa aj o význame a dôležitosti značky Cartathia, ktorá propaguje 7 krajín sveta /18 mil. obyvateľstva/.  Profesor Manu Broccard z Inštitútu turistiky z Univerzity v Sierre prezentoval Švajčiarske inovácia v turizme. Poukázal na dôležitosť sociálnych sieti, moderných technológii, vrátane Googlu a Youtube a ich využitie v turizme. Priblížil nám mnohé nápady a využitie netradičných služieb ako napr.: hotelové izby v lanovke, pod vodou, v mobilných kontajneroch a pod. Vysvetlil nutnosť interaktívnych máp v mobile a iných užitočných aplikácii. Predstavil nám energeticky pasívne hotelové zariadenia vysoko v horách. Navrhol využitie karty zliav v oblasti Karpát. Dawid Lasek podpredseda Združenia Karpatský Euroregión Poľsko odprezentoval Karpatskú značku a jej široké využitie v oblasti, turizmu, obchodu, kultúry, školstva, cestovného ruch ....Seminár pokračoval diskusiou na tému výstavba Karpatskej značky na základe švajčiarskych  skúseností a podpisom dohôd na podporu Karpatskej značky. Po ukončení diskusie sa všetci účastníci zúčastnili  spoločného obedu.

Mediálni partneri